Ezt a két szót elég gyakran össze szokták mosni az emberek, így arra gondoltam, hogy kicsit ezekről írnék a mai cikkben.

A keresőmarketing a különböző internetes szolgáltatásokhoz kapcsolódó tevékenységek, amelyek segítségével szeretnénk több látogatót az oldalunkra csalni. Már ebből a meghatározásból is látszik, hogy mennyire összetéveszthető a keresőoptimalizálással.

A keresőmarketinghez több hirdetési megoldást is szoktunk sorolni:

  • Különböző internetes hirdetések: ilyen például a Google Adwords vagy akár az egyéb portálokon elhelyezett bannerek és szöveges hirdetések.
  • E-mail marketing: az összegyűjtött címlistákra küldött célzott reklámok (figyeljünk a törvényességre!). Amennyiben a felhasználok ténylegesen önszántukból iratkoznak fel, mivel érdekli őket a szolgáltatás, akkor ez egy igen olcsó és hatékony módja a hirdetéseknek.
  • Partner programok vagy linkcsere: másokkal együttműködve hirdethetjük egymást a honlapunkon, továbbá közös akciókat hirdethetünk. stb.
  • Blog és fórum: kicsit talán több energia  befektetést igényel, mint a többi, de szintén hasznos, ha a tevékenységünkhöz kapcsolódóan rendszeresen publikálunk, amelyekben természetesen rendszeren hivatkozhatunk a saját termékeinkre.
  • Közösségi oldalak: szintén ide tartoznak a különböző közösségi oldalakon végrehajtott hirdetések, nyereményjátékok, promóciók.

Ezzel szemben az internetes keresőkből érkező látogatók számának növelésére tett erőfeszítéseket már keresőoptimalizálásnak nevezzük. Fontos kiemelni, hogy az ingyenes (organikus) találati listán szeretnénk előre kerülni.

Amikor egy ügyfél megkérdezi, hogy mi értelme van a keresőoptimalizálásnak, meg szoktam kérni, hogy gondolkozzon el azon, hogy Ő mit szokott tenni, ha szeretne valamilyen szolgáltatást igénybe venni, de nem tudja, hogy hol. A válasz természetesen az szokott lenni, hogy beírja a Google keresőjébe. A következő kérdésem az, hogy hány találatot szokott megnézni? Természetesen, amikor kimondják a választ, már rá is jönnek, hogy pontosan mi a haszna a keresőoptimalizálásnak. A különböző felmérések szerint akkor van a legnagyobb esélyünk arra, hogy a keresés során megnyissák a mi honlapunkat is, ha az első néhány helyen található az eredmények között.

A keresőoptimalizálásról fontos tudni, hogy nem kifejezetten az a fajta szakma, amit elméleti úton lehet megtanulni, hanem ki kell tapasztalni a gyakorlatban a dolgokat, hogy mi működik és mi nem. Az optimalizálás során a keresőkkel megpróbáljuk elhitetni, hogy az adott szavakra a mi honlapunk a legrelevánsabb találat. Ehhez persze rendkívül fontos az is, hogy megfelelő tartalommal rendelkezzen az oldalunk.

Remélem tetszett a cikk, hamarosan továbbiak is érkeznek majd a témában!

Címkék: SEO Keresőoptimalizálás Online reklám Keresőmarketing

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapkeszites-pecs.blog.hu/api/trackback/id/tr615242642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása