A mai bejegyzésben Jim Belosic remek írásának a fordítását közlöm.

Hogyan reklámozd az oldaladat a már meglévő rajongóid körében?

1. Többször is posztolj az új akcióról, nyereményjátékról

Ezzel a tippel visszatérünk az alapokhoz. Ha szeretnéd, hogy a rajongóid tudjanak valamiről, akkor el kell mondani nekik - és folyamatosan emlékeztetni kell őket rá!

Például ha most indítottál el egy nyereményjátékot, akkor készíts több bejegyzést róla a nap különböző időszakaiban.

Ne felejts el figyelemfelkeltő képeket használni a bejegyzéseidben! Minél több figyelmet kapnak a bejegyzéseid, annál jobban fog sikerülni a nyereményjáték.

2. Frissítsd a borítóképed

Az utóbbi időben a Facebook enyhítette a borítóképekre vonatkozó előírásait. Az új szabályok szerint most már lehet ösztönözni a rajongókat (pl. az oldal like-olására).

Ez teljesen megváltoztatja a játékot!

Hívd fel a figyelmet a nyereményjátékra nyilakkal vagy egyéb illusztrációkkal!

Hogyan reklámozd az oldaladat a Facebook-on kívüli rajongóidnak?

1. Küldj üzenetet a hírleveledre feliratkozott felhasználók számára

Függetlenül attól, hogy a listád 50 vagy 50 000 feliratkozót tartalmaz, küldj nekik egy e-mailt és kérd meg őket, hogy nézzék meg a legújabb nyereményjátékodat.

Győződj meg róla, hogy a feliratkozottak közül mindenki tud arról, hogy lehetősége van nyerni!

2. Használd a Twittert

Az általános "Nézd meg az újdonságainkat, hogy esélyed legyen a győzelemre!" bejegyzések helyett sokkal hatásosabb, ha megosztod olyanokkal, akik sok követővel rendelkeznek és a legnagyobb valószínűséggel tovább fogják osztani.

Használd a Twitter hastagjeit is a tweetjeidben, hogy ezzel is reklámozd a nyereményjátékodat - így nyomon követheted, hogy mit beszélnek a felhasználók róla!

3. Írj róla a blogodban

Ha van céges blogod, akkor használd azt is és írj benne az új akciókról, nyereményjátékokról, hogy ezáltal is visszairányítsd a felhasználóidat.

Hogyan reklámozd teljesen kívülálló embereknek?

1. Jelenj meg a sajtóban

Az üzleti életben a legjobb gyakorlat, hogy megjelennek a sajtóban a cég bejelentései. Ha a céged új akciót vagy nyereményjátékot indít, akkor arról tudatni kell mindenkit!

Használd a sajtót, hogy PR cikk jelenjen meg, ösztönözd cselekvésre a rajongóidat és linkelj az oldaladra.

2. Hirdess az üzletedben

Na jó, megfogtatok, mivel ennek valószínűleg van valamennyi költsége (pl. nyomtatás), de ettől függetlenül megéri!

Készíts táblákat vagy adj egy plusz sort a vevők számlájához, amelyben felhívod a figyelmüket a Facebook oldaladra.

Használj QR kódokat! Az emberek imádják és könnyen elnavigálhatnak a segítségével az oldaladra.

Remélem tetszett a bejegyzés, ha igen, akkor ne felejtsétek el meglátogatni a Facebook oldalunkat és like-olni minket!

Tips to promote your app to current fans

1. Post multiple status updates about your new app

I’m going back to the basics with this first tip. If you want fans to know about something, you have to tell them — and keep reminding them.

For example, if you just launched a contest app, make multiple Facebook announcements during different times of the day & throughout the week (or during the period of time the app is running).

Also, don’t forget to use an eye-grabbing image for your posts. The more attention your status updates receive, the better it is for the promotion of your app.

2. Update your cover photo

Recently Facebook kicked in the door for how businesses can use their largest piece of Timeline real estate — the cover photo. According to their new promotion guidelines, calls-to-actions are now allowed in the copy & design of cover photo images.

This is a total game-changer!

Draw attention to apps by using arrows or other illustrations, like the cover photo below, that point to your Timeline’s apps.

- See more at: http://www.postplanner.com/7-ways-to-promote-your-facebook-apps-without-spending-a-dime/#sthash.GEmQYxLR.dpuf

Tips to promote your app to current fans

1. Post multiple status updates about your new app

I’m going back to the basics with this first tip. If you want fans to know about something, you have to tell them — and keep reminding them.

For example, if you just launched a contest app, make multiple Facebook announcements during different times of the day & throughout the week (or during the period of time the app is running).

Also, don’t forget to use an eye-grabbing image for your posts. The more attention your status updates receive, the better it is for the promotion of your app.

2. Update your cover photo

Recently Facebook kicked in the door for how businesses can use their largest piece of Timeline real estate — the cover photo. According to their new promotion guidelines, calls-to-actions are now allowed in the copy & design of cover photo images.

This is a total game-changer!

Draw attention to apps by using arrows or other illustrations, like the cover photo below, that point to your Timeline’s apps.

- See more at: http://www.postplanner.com/7-ways-to-promote-your-facebook-apps-without-spending-a-dime/#sthash.GEmQYxLR.dpuf

Tips to promote your app to current fans

1. Post multiple status updates about your new app

I’m going back to the basics with this first tip. If you want fans to know about something, you have to tell them — and keep reminding them.

For example, if you just launched a contest app, make multiple Facebook announcements during different times of the day & throughout the week (or during the period of time the app is running).

Also, don’t forget to use an eye-grabbing image for your posts. The more attention your status updates receive, the better it is for the promotion of your app.

2. Update your cover photo

Recently Facebook kicked in the door for how businesses can use their largest piece of Timeline real estate — the cover photo. According to their new promotion guidelines, calls-to-actions are now allowed in the copy & design of cover photo images.

This is a total game-changer!

Draw attention to apps by using arrows or other illustrations, like the cover photo below, that point to your Timeline’s apps.

- See more at: http://www.postplanner.com/7-ways-to-promote-your-facebook-apps-without-spending-a-dime/#sthash.GEmQYxLR.dpuf

Tips to promote your app to current fans

1. Post multiple status updates about your new app

I’m going back to the basics with this first tip. If you want fans to know about something, you have to tell them — and keep reminding them.

For example, if you just launched a contest app, make multiple Facebook announcements during different times of the day & throughout the week (or during the period of time the app is running).

Also, don’t forget to use an eye-grabbing image for your posts. The more attention your status updates receive, the better it is for the promotion of your app.

2. Update your cover photo

Recently Facebook kicked in the door for how businesses can use their largest piece of Timeline real estate — the cover photo. According to their new promotion guidelines, calls-to-actions are now allowed in the copy & design of cover photo images.

This is a total game-changer!

Draw attention to apps by using arrows or other illustrations, like the cover photo below, that point to your Timeline’s apps.

- See more at: http://www.postplanner.com/7-ways-to-promote-your-facebook-apps-without-spending-a-dime/#sthash.GEmQYxLR.dpuf

Tips to promote your app to current fans

1. Post multiple status updates about your new app

I’m going back to the basics with this first tip. If you want fans to know about something, you have to tell them — and keep reminding them.

For example, if you just launched a contest app, make multiple Facebook announcements during different times of the day & throughout the week (or during the period of time the app is running).

Also, don’t forget to use an eye-grabbing image for your posts. The more attention your status updates receive, the better it is for the promotion of your app.

2. Update your cover photo

Recently Facebook kicked in the door for how businesses can use their largest piece of Timeline real estate — the cover photo. According to their new promotion guidelines, calls-to-actions are now allowed in the copy & design of cover photo images.

This is a total game-changer!

Draw attention to apps by using arrows or other illustrations, like the cover photo below, that point to your Timeline’s apps.

- See more at: http://www.postplanner.com/7-ways-to-promote-your-facebook-apps-without-spending-a-dime/#sthash.GEmQYxLR.dpuf

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapkeszites-pecs.blog.hu/api/trackback/id/tr575378593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása